< 1 / 1 >

ULICA
2013 / fotografia / 100x150cm

Praca nawiązuje do problemów konserwatorskich generowanych przez dzieła sztuki nowych mediów. W kolekcji Narodowego Muzeum Sztuki Nowoczesnej i Współczesnej w Seulu znajduje się praca Nam June Paika The More, The Better. Ta gigantyczna wieża zbudowana z 250 telewizorów kineskopowych potrzebuje od pewnego czasu bezustannego reperowania. Ponieważ nie ma jeszcze wypracowanych metod radzenia sobie z tego typu problemami, muzeum postanowiło zorganizować konferencję, podczas której omawiano zagadnienia konserwacji sztuki nowych mediów na przykładzie The More, The Better. Z publikacji pokonferencyjnej wynika, że jednym z kilku rozwiązań, które bierze się pod uwagę, jest demontaż rzeźby i pogrzebanie jej w magazynie.

Ulica przedstawia fikcyjną sytuację wywożenia części pracy Nam June Paika z Muzeum. Głównym bohaterem fotografii jest mężczyzna ciągnący wózek obładowany zepsutymi telewizorami. Ta scena kojarzy się z koreańską ulicą, gdzie podobne wózki służą do zbierania makulatury. Inne postaci zainspirowane zostały scenami z dzieł sztuki koreańskiej, jak na przykład Słuchanie śpiewu słowika podczas jazdy konnej Kima Hong-do czy filmu The meaning of 1/24 seconds Kima Ku-Lima.

Praca powstała we współpracy z National Art Studio, Changdong - National Museum of Contemporary Art, Seul, Korea Południowa